Vés al contingut
Isabel Vaquero posando al lado de Eneko Goia con la Medalla al Mérito Ciudadano

Fundació Adsis a Gipuzkoa ha estat guardonada amb la Medalla al Mèrit Ciutadà de Donostia

01/2024 - Gipuzkoa

La ciutat de Donostia ha atorgat la Medalla al Mèrit Ciutadà del 2024 a Fundació Adsis. Aquest és un dels reconeixements més importants del municipi que destaca la tasca d'acompanyament als i les joves que l'entitat realitza des de fa més de 35 anys a Gipuzkoa.

El guardó es va lliurar en un acte solemne celebrat a la Sala de Plens de l'ajuntament el divendres passat 19 de gener, coincidint amb l'inici de les festivitats del Dia de Sant Sebastià, patró de la ciutat. L'alcalde de Donostia, Eneko Goia, va presidir l'esdeveniment i Isabel Vaquero, directora de Fundació Adsis a Gipuzkoa, va ser l'encarregada de recollir la medalla en representació de tot l'equip de la fundació.

"Gràcies per confiar, per no llançar la tovallola, per deixar-vos ajudar, per creure en les vostres possibilitats i fer-nos sentir privilegiades a les persones que us hem acompanyat en aquest camí de maduresa i creixement personal"

En el seu discurs, l’Isabel va destacar la trajectòria de l'entitat a la ciutat i va fer un reconeixement als més de 7.500 joves que han passat pel centre al llarg de tots aquests anys, dirigint-se directament a elles i ells: "gràcies per confiar, per no llançar la tovallola, per deixar-vos ajudar, per creure en les vostres possibilitats i fer-nos sentir privilegiades a les persones que us hem acompanyat en aquest camí de maduresa i creixement personal". Igualment, va tenir paraules d'agraïment i record per a Juanmi Altuna, qui va ser impulsor d'aquest projecte a Donostia i que va morir el passat 2021.

Un reconeixement de totes i tots els donostiarres

Les candidatures per a les Medalles al Mèrit Ciutadà estan obertes a tots i totes les persones de Donostia, que poden proposar persones i entitats compromeses amb la ciutadania. En aquesta ocasió es van presentar 49 propostes entre les quals, finalment, la Junta de Portaveus va triar les cinc guardonades.

Aquest reconeixement ciutadà és, doncs, tot un orgull per a l'equip de Fundació Adsis i pels projectes que desenvolupem a Gipuzkoa, on actualment acompanyem joves que es troben en situacions de vulnerabilitat i abandonament escolar perquè puguin tenir noves oportunitats de formació per construir el seu futur.

Durant la vetllada es va reconèixer altres quatre persones o entitats que, com Fundació Adsis, han prestat o continuen prestant serveis extraordinaris a la ciutat. Les altres medalles al mèrit ciutadà van ser per a Ángel Rueda Aramaio, ATECE, Bizikletaz adinik ez i Mentxu Medel i el Tambor d'Or per a Isabel Verdini.